כשמדברים על שיווק, מדמיינים רק פוסטים, לידים, פרסומות ורילס.
אבל בזמן האחרון הבנתי משהו עמוק יותר – השיווק החזק ביותר הוא אני.
המחשבות שלי, ההשראה שלי והרגעים שלי.
וחופשה? זו לא הפסקה מהעסק שלי – זו דרך להתחבר אליו מחדש.
כשאני יוצאת לחופשה – הראש שלי נפתח
דווקא כשאני לא מול המחשב, משהו בי נפתח.
המחשבות זורמות, רעיונות עפים בראש, והכל קורה בלי לחץ ובלי תכנון.
מצאתי את עצמי שואלת:
מי הקהל שהכי עושה לי טוב לעבוד איתו ולמשוך אותו? מה בא לי לחדש באתר שלי? איזה שירות כבר לא מרגש אותי?
וכל התשובות הגיעו בלי מחברת, פשוט ככה, בשמש, מול הים.
התוכן הכי טוב מגיע כשלא מתאמצים
האמת? הסרטונים שהכי הצליחו אצלי נולדו בכלל בטעות.
סתם תיעוד מחופשה, בלי איפור (או איפור ערב מוגזם), בלי פילטרים מוגזמים ובלי תכנון.
והתגובות? עפו!
כי כשאת לא "מוכרת", את נוגעת.
וכשאת משתפת מתוך מקום טבעי, אנשים לא רק מקשיבים – הם מתחברים.
תמונה עם נוף? הפכה לפתיח לריל.
רגע אותנטי על קפה? קיבל הכי הרבה שמירות.
ולא תכננתי אפילו שנייה מזה – רק הייתי שם ותיעדתי לכיף.
השראה היא דלק – ממש לא מותרות
אנחנו, העצמאיות שוכחות לפעמים שאנחנו לא מכונות תוכן.
אי אפשר ליצור בלי להתמלא במשהו מבפנים.
וחופשה היא בדיוק המקום הזה שבו אני מקבלת – השראה, חופש, שקט, צבעים, טעמים וכמובן חוויות.
וכשאני חוזרת? פתאום הכל ברור יותר, מדויק יותר, וזורם יותר. והמוטיבציה? בשמיים!
עסק בריא מתחיל בנפש בריאה
אם את מרגישה אשמה כשאת יוצאת לחופש – זה סימן לשים לב.
עסק עצמאי לא נבנה כדי לשעבד אותך. הוא אמור לשרת אותך.
ברגע שיש לך תשתית נכונה – אתר שעובד, דף מכירה שנגיש, לינק חכם בסטורי –
את יכולה להמשיך "לשווק" גם כשאת לוגמת את הקוקטייל שלך על החוף.
אז מה יצא לי מהחופשה בכרתים?
- חשבתי על שירות חדש שאני רוצה להשיק
- הבנתי מה אני רוצה להפסיק להציע
- קיבלתי רעיונות לפוסטים שיככבו לי חודש קדימה
- ובלי לתכנן בכלל – יצרתי את אחד התכנים הכי מצליחים שלי החודש
לסיכום:
חופשה היא לא ניתוק – היא חיבור מחדש.
היא לא בזבוז זמן – היא השקעה בך ובעסק שלך.
וכשאת שמה את עצמך במרכז, את גם בונה את המותג שלך בצורה הכי נכונה שיש.
אז בפעם הבאה שמציפות אותך רגשות אשמה על הפסקה – תזכרי:
את לא בורחת מהעסק. את משווקת אותו – פשוט ממקום אחר על כדור הארץ.